dr hab. Wojciech Cyrul, prof. UJ
Dyrektor
Uniwersyteckiego Szpitala Dziecięcego
w Krakowie
Szanowni Państwo,
starając się wyjść naprzeciw oczekiwaniom sygnalizowanym przez Pracowników z przyjemnością informuję, że opracowany został nowy wzór identyfikacji wizualnej naszego Szpitala.
Nowe logo to nasz wspólny wybór, o którym zdecydowali Państwo za pośrednictwem rozesłanych ankiet umożliwiających dokonanie zmian zgodnie z sugestiami i oczekiwaniami nas wszystkich.
Zależało nam aby zmiana była odzwierciedleniem wspólnej wizji przyszłości Szpitala. Odświeżone logo symbolizuje opiekę, zaufanie i – co też ważne – w swojej formie nawiązuje do tradycji.
Nowa identyfikacja wizualna to nie tylko zmiana estetyczna. To również sposób na zwiększenie naszej rozpoznawalności w środowisku medycznym oraz wśród społeczności, której służymy. Szpital nieustannie się rozwija, wprowadzane są nowoczesne technologie, podnoszone standardy opieki medycznej, aby tworzyć przyjazne środowisko pracy.
Chciałbym podziękować wszystkim, którzy zaangażowali się w ten proces. Wasze opinie, pomysły i wsparcie były nieocenione. Jestem przekonany, że nowe logo i identyfikacja wizualna będą źródłem dumy dla wszystkich Pracowników oraz będą wzbudzać pozytywne odczucia wśród naszych małych Pacjentów oraz ich bliskich.
Zachęcam do zapoznania się z Księgą Znaku oraz dokumentami zamieszczonymi na stronie internetowej Szpitala oraz w Intranecie.
Z poważaniem
Najpopularniejsze pytania
Zdecydowaliśmy się na zmianę logo i identyfikacji wizualnej, aby odświeżyć wizerunek naszego Szpitala i lepiej odzwierciedlić naszą wspólną misję. Nowe logo symbolizuje opiekę i zaufanie oraz, co najważniejsze – nawiązuje do naszej tradycji. Dzięki tej przemianie chcemy również zwiększyć rozpoznawalność w środowisku medycznym oraz wśród społeczności, której służymy.
Nowa identyfikacja wizualna to nie tylko estetyczna przemiana. Dla Pacjentów i ich rodzin oznacza łatwiejsze rozpoznanie naszego Szpitala jako miejsca, które symbolizuje opiekę i zaufanie. Dla Pracowników to powód do dumy oraz wzmocnienie poczucia jedności identyfikacji z misją i wizją Szpitala.
W proces tworzenia nowego logo byli zaangażowani wszyscy Pracownicy naszego Szpitala. Państwa opinie i sugestie, zebrane za pośrednictwem ankiet, były kluczowe dla finalnego projektu logo.
Proces ten trwał kilka miesięcy. Składał się on z etapów zbierania opinii pracowników, projektowania oraz testowania różnych wersji logo, aż do ostatecznego wyboru, który został dokonany przez wszystkich pracowników poprzez ankiety i zaakceptowany przez władze Szpitala. Wdrażanie nowej identyfikacji wizualnej będzie jeszcze trwało przez najbliższe miesiące – przy tak wielkiej instytucji będzie potrzebny odpowiedni czas, aby przystosować infrastrukturę Szpitala, systemy oraz Personel do stosowania nowych wytycznych.
Tak, nowa identyfikacja wizualna obejmuje również zmiany w wystroju wnętrz szpitala. Planujemy wprowadzenie nowych elementów dekoracyjnych, które będą zgodne z odświeżonym logo, co dodatkowo wpłynie na stworzenie przyjaznego środowiska zarówno dla pacjentów, jak i pracowników.
Po ogłoszeniu nowego logo, rozpoczniemy jego wdrażanie we wszystkich obszarach naszej działalności. Będzie to obejmować m.in. aktualizację materiałów firmowych, promocyjnych, strony internetowej, mediów społecznościowych oraz elementów oznakowania wewnętrznego Szpitala. Zachęcamy wszystkich pracowników do zapoznawania się z komunikatami, które w najbliższym czasie pojawią się w komunikacji wewnętrznej. Będą obejmować instrukcje zmian w zakresie papieru firmowego, pieczątek firmowych, stopek mailowych, wzorów wizytówek, identyfikatorów, kart parkingowych, a także oznakowania wewnątrz i zewnątrz budynku Szpitala. Wszystkie potrzebne pliki będą dostępne w Repozytorium plików w Intranecie.
Szpital podejmuje wszelkie działania, aby zmiana logo nie wpłynęła negatywnie na obsługę pacjentów. Proces wdrażania nowej identyfikacji wizualnej jest starannie zaplanowany i realizowany w sposób, który nie zakłóci codziennej pracy oraz nie wpłynie na jakość świadczonych usług i pracę codzienną Personelu.
Planujemy gadżety i materiały marketingowe z nowym logo. Chcemy, aby każdy miał możliwość posiadania czegoś, co symbolizuje nasz Szpital. Więcej informacji zostanie przekazane już wkrótce.
Reakcje Pracowników i Pacjentów na nowe logo są pozytywne. Od kiedy Dyrektor Szpitala ogłosił przemianę na Dniach Szpitala 2024, personel zgłasza pochlebne komentarze na temat nowego logo. Pracownicy doceniają możliwość udziału w procesie jego tworzenia i zauważają idee, które kryją się za symbolicznym przedstawieniem wartości Szpitala. Pacjenci i ich bliscy już zauważyli małe zmiany, nie kryją ciekawości po zauważeniu plakatów „małymi krokami nadchodzi mała zmiana”.
Za projektowanie oraz wdrożenie nowego logo i identyfikacji wizualnej odpowiedzialna jest Sekcja PR naszego Szpitala. Specjaliści tam pracujący odpowiedzą na każde pytanie związane z tym tematem oraz pomogą w stosowaniu Księgi Znaku.
Zapraszamy do kontaktu: sekcjapr@usdk.pl, 12 333 96 36 (wew. 4636).