
Konkurs ofert
7 października 2022 przez
Warunki konkursu ofert na najem powierzchni usługowej na cele gastronomiczne ,
zlokalizowanej w budynku L-N i w patio przy budynku L-N
Uniwersyteckiego Szpitala Dziecięcego w Krakowie,
ul. Wielicka 265, 30-663 Kraków
1. Wynajmujący :
Uniwersytecki Szpital Dziecięcy w Krakowie, ul. Wielicka 265, 30-663 Kraków
Osoba reprezentująca Szpital: Z-ca Dyrektora ds. Infrastruktury i Inwestycji inż. Jan Zasowski
Tel. 12 658 14 37
2. Przedmiot konkursu :
Przedmiotem konkursu ofert jest najem części nieruchomości, dz. 166/10 obręb 59 Kraków Podgórze, pozostającej w zarządzie Uniwersyteckiego Szpitala Dziecięcego w Krakowie, ul. Wielicka 265, 30-663 Kraków
3. Opis przedmiotu najmu:
3.1 Powierzchnia usługowa na cele gastronomiczne w budynku L-N i w patio przy budynku L-N.
3.2 Wykaz objętych konkursem pomieszczeń/powierzchni – zgodnie z rzutem parteru ( zał. Nr.1 )
– sala konsumpcyjna 42,68 m2
– bar 10,46 m2
– kuchnia 12,73 m2
– zmywalnia 5,93 m2
– przedsionek 9,83 m2
– zaplecze 3,63 m2
Razem: 85,26 m2
Powierzchnia Patio przy budynku L-N : 85 m2
3.3 Pomieszczenia wymienione w pkt.2 wyposażone są w instalacje; elektryczną, wodno-kanalizacyjną centralne ogrzewanie, wentylację mechaniczną z chłodzeniem powietrza, sygnalizacji ppoż.
3.4 Cena wywoławcza najmu przedmiotowej powierzchni: 3 8,16 zł m2, netto + podatek VAT – cena wywoławcza nie zawiera kosztów mediów i odbioru odpadów komunalnych.
3.5 W ofercie należy podać proponowaną miesięczną kwotę netto za najem powierzchni będącej przedmiotem konkursu, przy czym nie może być niższa niż podana w pkt.3.4.
3.6 Przewidywany okres najmu : czas nieoznaczony z 3 miesięcznym okresem wypowiedzenia.
4. Warunki konkursu:
4.1 Cena oferowana nie zawiera kosztów dostawy mediów i odbioru odpadów komunalnych.
4.2 Czynsz najmu będzie płatny z góry na konto Wynajmującego na podstawie wystawionej faktury
w terminie 21 dni od wystawienia faktury przez Wynajmującego.
4.3 Faktura będzie obejmowała należność za :
1. Czynsz najmu
2. Media i koszty dodatkowe(płatne z dołu):
Centralne ogrzewanie
Ciepło technologiczne do wentylacji mechanicznej
Energia elektryczna objęta licznikiem
Dystrybucja energii elektrycznej objętej licznikiem
Energia elektryczna nieobjęta licznikiem w ilości 290,6 kW/m-c
Dystrybucja energii elektrycznej nieobjętej licznikiem w ilości 290,6 kW/m-c
Zimna woda
Ścieki
Odpady komunalne
Koszty mediów ustalane będą w oparciu o ceny jednostkowe jakimi obciążany jest szpital przez dostawców mediów i odbiorców odpadów.
4.4 Do oferty należy dołączyć projekt wizualizacji lokalu i projekt wyposażenia technologicznego. Projekt wizualizacji powinien być spójny z wnętrzem budynku.
4.5 Szpital zastrzega że napoje i posiłki powinny być oferowane w naczyniach biodegradowalnych lub wielokrotnego użytku.
4.6 Wymagane minimalne godziny otwarcia lokalu :
Poniedziałek – piątek : 7-18
Sobota: 9-17
Niedziela: 10-14
4.7 Kwota czynszu najmu ulegać będzie corocznemu zwiększeniu o wskaźnik wzrostu cen towarów i usług konsumpcyjnych, ogłaszany przez Prezesa GUS za poprzedni rok kalendarzowy – bez konieczności sporządzania aneksu. Pierwsza waloryzacja zostanie dokonana z dniem 01.01.2024 r.
4.8 Najemca zobowiązany jest do :
4.8.1 Utrzymywania przekazanego wyposażenia i pomieszczeń w czystości i dobrym stanie technicznym, wykaz przekazywanego wyposażenia jak poniżej :
zestaw meblowy 4 kpl
lada bufetowa + meble 1 kpl
blat konsumpcyjny przyścienny 2 kpl
krzesła 34 szt
stoliki 6 szt
biurko 1 szt
krzesło 1 szt
4.8.2 Wyposażenia najmowanych pomieszczeń na własny koszt w konieczne wyposażenie technologiczne i uzupełniające meblowe jeśli uzna za konieczne.
4.8.3 Nieprowadzenia działalności konkurencyjnej wobec Wynajmującego.
4.9 Najemca zobowiązany jest sprawdzić dokładnie warunki lokalowo-techniczne wynajmowanej powierzchni, ewentualne niezgodności pomiędzy stanem faktycznym a wymogami prawnymi, technicznymi i innymi obciążają w całości Najemcę
4.9.1 W najmowanych pomieszczeniach obowiązuje zakaz sprzedaży wszelkich środków leczniczych, papierosów , alkoholu, środków odurzających.
4.8.2 Użytkowanie placu postojowego Szpitala zgodnie z regulaminem Szpitala.
4.8.3 W przypadku gdy Oferent wycofa się i nie podpisze umowy w terminie wskazanym przez Wynajmującego (nie krótszym niż 3 dni robocze od dnia zawiadomienia Oferenta), traci wniesione wadium, a Komisja Konkursowa może wybrać Oferenta który spełnił warunki i uzyskał kolejne miejsce w wynikach konkursu.
4.8.4 Wynajmujący przewiduje wizję lokalną lokalu będącego przedmiotem konkursu po wcześniejszym uzgodnieniu terminu.
4.8.5 Informacji na temat ogłoszonego konkursu udziela:
Monika Zasadzińska, tel. 12-658-14-37, e mail mzasadzinska@usdk.pl
Wizja lokalna oraz realizacja umowy: Beata Sioma tel. 12 333-9431 lub wew 4431, e mail bsioma@usdk.pl
5. Warunki stawiane Oferentom/Najemcom:
5.1 Złożenie oferty jest równoznaczne z zaakceptowaniem Istotnych Postanowień Umowy i warunków konkursu ofert
5.2 Warunki najmu zostaną uregulowane w umowie, której istotne postanowienia stanowi zał. Nr.2 do niniejszych warunków konkursu.
5.3 Zapisy wzoru umowy mogą ulec zmianie w wyniku uwag wniesionych przez podmioty, o których mowa w ustawie z 16 grudnia 2016 roku o zasadach zarządzania mieniem państwowym lub Zarządzeniu nr 1 Prorektora ds. Collegium Medicum z 20 stycznia 2020 r.
5.4 Do konkursu mogą przystąpić tylko Oferenci, którzy :
5.4.1 Dokonali wpłaty wadium w wysokości 10 000,00 zł na konto Uniwersyteckiego Szpitala Dziecięcego w Krakowie:
Nazwa właściciela
UNIWERSYTECKI SZPITAL DZIECIĘCY W KRAKOWIE
Numer rachunku
49 1130 1150 0012 1146 4720 0009
Waluta rachunku
PLN
Kod BIC/SWIFT
GOSKPLPW
Nazwa systemowa
R-K POMOC.OPROCEN. PLN FP NIEKONSOLID.
Nazwa
INNE ŚRODKI WADIA
5.4.2 Nie posiadają zaległości finansowych wobec Uniwersyteckiego Szpitala Dziecięcego w Krakowie.
5.4.3 Posiadają minimum 2 letnie doświadczenie w prowadzeniu podobnej działalności.
5.5 Wadia złożone przez oferentów, których oferty nie będą przyjęte, zostaną niezwłocznie zwrócone po dokonaniu wyboru ofert lub unieważnieniu konkursu ofert.
Wadium złożone przez Oferenta, którego oferta zostanie wybrana za najkorzystniejszą zostanie zaliczone na poczet zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
6. Opis sposobu przygotowania oferty:
6.1 Oferent ponosi wszelkie koszty związane z przygotowaniem i złożeniem oferty.
6.2 Ofertę należy złożyć na formularzu stanowiącym Załącznik Nr.3. Ofertę wraz załącznikami Oferent składa w oryginale, w zakresie załączników dopuszczalne jest przedłożenie kopii poświadczonych za zgodność z oryginałem przez Oferenta.
6.3 Oferta powinna zawierać cenę najmu w kwocie netto w zł za 1 miesiąc. Oferowana kwota nie może być niższa od ceny minimalna podana w pkt.3.4 niniejszych warunków. Cena najmu = ( 85,26 m.kw. x cena najmu 1 m.kw. powierzchni wewnątrz budynku objętej wykazem w pkt. 3.2. z uwzględnieniem ceny minimalnej 38,16 zł/m.kw. jak w pkt. 3.4) + ( 85,00 m.kw. x cena najmu 1 m.kw. powierzchni patio (( Wynajmujący nie określa ceny minimalnej za najem 1 m.kw.patia) )
6.4 Na ostatniej stronie oferty powinno znaleźć się oznaczenie ilości wszystkich stron i ilości przedłożonych załączników, zgodnie z poniższym wzorem:
„Oferta zawiera: …. stron, …. załączników”
6.5 Ofertę należy umieścić w nieprzejrzystej, zapieczętowanej kopercie. Oznakowanie koperty powinno zawierać: adres organizatora konkursu, nazwę konkursu, na który składana jest oferta, nazwę, adres i numer telefonu Oferenta umożliwiające dalszą korespondencję z nim lub zwrot nieotwartej oferty konkursowej. Koperta winna być zamknięta i opatrzona dopiskiem „Nie otwierać przed dniem 20 października 2022r. przed godz. 10.00”.
6.6 Oferent może wycofać złożoną ofertę, składając pisemne oświadczenie woli organizatorowi konkursu, nie później, niż ostatniego dnia wyznaczonego do składania ofert.
6.7 Dla uznania ważności oferta musi zawierać wszystkie wymagane w Szczegółowych warunkach konkursu ofert dokumenty. Jeśli dokument przedstawiony jest w postaci kserokopii, musi posiadać poświadczenie „za zgodność z oryginałem” oraz pieczątkę i podpis osoby upoważnionej.
6.8 Do oferty należy dołączyć:
6.8.1 Oświadczenie o zapoznaniu się z warunkami konkursu ofert i przyjęciu ich bez zastrzeżeń.
6.8.2 Oświadczenie o spełnieniu wszystkich wymagań zawartych w niniejszych warunkach i przyjęciu ich bez zastrzeżeń.
6.8.3 Oświadczenie o przyjęciu bez zastrzeżeń Istotnych postanowień umowy i gotowości do podpisania umowy w terminie wyznaczonym przez Uniwersytecki Szpital Dziecięcy w Krakowie.
6.8.4 Aktualny odpis z rejestru prowadzonej działalności.
6.8.5 Oświadczenie o posiadaniu minimum 2 letniego doświadczenia w prowadzeniu podobnej działalności wraz z informacjami o działalności, której dotyczy oświadczenie.
6.8.6 Zaświadczenie właściwego Urzędu Skarbowego o niezaleganiu z opłaceniem podatków wystawione nie wcześniej niż 3 m-ce przed terminem składania ofert.
6.8.7 Zaświadczenie właściwego oddziału ZUS o niezaleganiu z opłaceniem składek na ubezpieczenie społeczne wystawione nie wcześniej niż 3 m-ce przed terminem składania ofert.
6.8.8 Oświadczenie oferenta, że nie figuruje w Krajowym Rejestrze Długów.
6.8.9 Oświadczenie oferenta o braku zaległości finansowych wobec Wynajmującego.
6.8.10 Dowód wpłaty wadium.
6.8.11 Wniosek o przeksięgowanie kwoty wadium na poczet kaucji.
6.8.12 Oświadczenie o zgodzie na przystąpienie do dalszych negocjacji w sprawie złożonej oferty w przypadku podjęcia takiej decyzji przez Wynajmującego.
6.8.13 Projekt wizualizacji przedmiotu najmu.
6.8.14 Inne materiały będące stanowić podstawę oceny oferty zgodnie z pkt. 9 Kryteria oceny ofert, w tym deklarowane wyposażenie technologiczne przewidziane do wyposażenia przedmiotu najmu przez Najemcę
7. Termin i adres składania ofert:
Oferty należy składać pod adresem :
Uniwersytecki Szpital Dziecięcy w Krakowie
ul.Wielicka 265, 30-663 Kraków
Dział Techniczny barak sekretariat pokój nr 12
w terminie do dnia 20 października 2022 roku godzina: 9.45
8. Termin ważności ofert:
Oferent jest związany złożoną ofertą przez okres 60 dni od terminu składania ofert
9. Kryteria oceny ofert:
1. 50% oferowana stawka miesięczna czynszu
2. 25% ocena komisji konkursowej uwzględniająca standard wykończenia i wyposażenia przedmiotu najmu na podstawie dołączonego do oferty projektu wizualizacji i deklarowanego wyposażenia technologicznego przewidzianego do wyposażenia przedmiotu najmu przez Najemcę ( od 0 do 5 pkt.)
3. 25% ocena komisji konkursowej uwzględniająca deklarowane elementy prowadzonej działalności w lokalu będącym przedmiotem najmu, w tym:
zakres asortymentowy
jakość produktów
technologię produkcji posiłków i organizację usług
biodegradowalność opakowań, kubków, sztućców
godziny otwarcia gastronomii (w tym w dni ustawowo wolne od pracy)
(łącznie od 0 do 5 pkt.)
Całkowita ocena oferty = (kwota oferty/kwota oferty maksymalnej *10 pkt) + ilość pkt. uzyskana w kryterium 2 + ilość pkt. uzyskana w kryterium 3
Ocena komisji konkursowej dot. Kryteriów 2 i 3 nie podlega odwołaniu na wniosek oferentów.
10. Rozstrzygnięcie konkursu
Otwarcie ofert nastąpi w dniu 20 października 2022 roku o godz. 10.00 w Uniwersyteckim Szpitalu Dziecięcym w Krakowie – barak Działu Technicznego.
Obecność oferentów dozwolona.
Członek komisji ogłosi nazwy i adresy Oferentów wraz z zaoferowaną kwotą czynszu.
Komisja konkursowa będzie miała prawo prosić oferentów o uzupełnienie lub wyjaśnienie treści ofert.
Protokół o wyniku konkursu zostanie ogłoszony na stronie internetowej Szpitala.
Umowa z wybranym oferentem zostanie podpisana w terminie 30 dni od ogłoszenia wyniku konkursu.
Uniwersytecki Szpital Dziecięcy w Krakowie zastrzega sobie prawo do :
– prowadzenia ustaleń z wybranymi oferentami
– unieważnienia konkursu bez podania przyczyny
– zmiany lub odwołania ogłoszenia, w tym także warunków konkursu.
11. Załączniki:
1. Rzut parteru budynku LN
2. Istotnej Postanowienia Umowne
3. Formularz ofertowy
zał. nr 2 Istotne postanowienia umowy
Pytania, które napłynęły do Najemcy (cytaty bezpośrednie) oraz odpowiedzi od Najemcy.
Pytania nr 1 z dnia 13.10.2022r.:
1. Centralne ogrzewanie- czy to będzie stawka za m2, całość lokalu plus części wspólne ?
2. Ciepło technologiczne do wentylacji mechanicznej- j.w.
3. Energia elektryczna objęta licznikiem
4. Dystrybucja energii elektrycznej objętej licznikiem
5. Energia elektryczna nieobjęta licznikiem w ilości 290,6 kW/m-c
6. Dystrybucja energii elektrycznej nieobjętej licznikiem w ilości 290,6 kW/m-c
7. Zimna woda
8. Ścieki
9. Odpady komunalne
10. Proszę również o informację co z ciepłą wodą i jaka będzie stawka, gdyż nie znajduje się w umowie?
11. Czy będzie możliwość instalacji wentylacji o mocy strumienia wywiewanego 2100 m3/h.
Odpowiedzi:
Obecne stawki tj. na dzień 17.10.2022r :
Ad.1,2,10 ciepło jest liczone w całości , stawka uśredniona w szpitalu za metr kw. powierzchni, również w tym jest ciepło na podgrzanie c.w.uż.
Ad.3,5 energia elektryczna objęta licznikiem 2,22 zł/kWh zakup
Ad.4,6 energia elektryczna objęta licznikiem 0,28 zł/kWh dystrybucja
Ad.7,10 zimna woda ( również ciepła woda użytkowa) 4,11 zł/ m³
Ad.8 ścieki 5,60 zł/ m³
Ad.9 odpady komunalne 113,29 zł/ m³
Ad.11 W związku z okresem gwarancji wszelkie ewentualne zmiany instalacyjne związane z modernizacją istniejących instalacji muszą uzyskać akceptację projektanta a następnie wykonawcy przebudowy budynku i być wykonane w oparciu o ich wytyczne.
Pytania nr 2 z dnia 13.10.2022r.:
1. dot. Istotne postanowienia umowy: § 4 punkt 6.
Czy jest możliwe dopisanie do umowy punktu, który by dokładniej precyzował ustalenia obniżki czynszu w przypadku zagrożeń epidemicznych w pierwszych 12 miesiącach od rozpoczęcia działalności?
Powód: nie jest możliwe określenie ewentualnych spadków obrotów proporcjonalnie miesiąc do miesiąca w pierwszym roku działalności
Sugerowany zapis :
-
w okresie pierwszych 12 miesięcy od daty otwarcia lokalu w przedmiocie najmu, zostanie obniżony w drodze negocjacji między stronami niniejszej umowy,
-
po upływie 12 miesięcy od daty otwarcia lokalu, będzie podlegał obniżeniu w drodze negocjacji pomiędzy stronami, proporcjonalnie lub w oparciu o inne ustalenia przy wzięciu aktualnie istniejącej sytuacji, związanej ze spadkiem obrotów lub niższą ilością paragonów najemcy w przedmiocie najmu, przy czym dla potrzeb powyższego zapisu strony przyjmują, że spadki obrotów lub ilości paragonów najemcy w przedmiocie najmu będą liczone na podstawie średniej z ostatnich 6 miesięcy poprzedzających wprowadzenie ograniczeń.
- Czy będzie możliwość wynajęcia dodatkowej powierzchni magazynowej lub dedykowanej celom technicznym?
- Czy wyrażą Państwo zgodę na wyodrębnienie toalety dla pracowników punktu gastronomicznego w odległości do 70 m, celem poszerzenia i adaptacji zaplecza?
- Czy jest możliwe przeniesienia vendingów, które znajdują się w sąsiedztwie lokalu (tj. wejście do nowego segmentu oraz poziom zero przy windach prowadzących na odziały)?
Odpowiedź:
Ad.1 Wynajmujący zmienia treść punktu 6 § 4 Istotne postanowienia umowy, który otrzymuje
brzmienie:
W przypadku wprowadzenia obostrzeń epidemicznych, w funkcjonowaniu szpitala skutkujących ograniczeniem liczby osób mających wstęp do budynku Szpitala (w tym któregokolwiek z następujących ograniczeń: zakaz wchodzenia na oddziały, zakaz odwiedzin, ograniczenia w funkcjonowaniu poradni, odwoływanie planowanych zabiegów, ograniczenia planowanych zabiegów, ograniczenia w dostępie do szpitala,) czynsz za okres funkcjonowania ograniczeń (ograniczenia) może zostać obniżony proporcjonalnie do spadku obrotów, w drodze negocjacji stron. Warunkiem obniżenia czynszu jest wykazanie przez Najemcę spadku obrotów, przy pomocy dokumentów księgowych.
W okresie pierwszych 12 miesięcy od daty zawarcia umowy, czynsz może zostać obniżony (za okres trwania ograniczeń) w drodze negocjacji między stronami niniejszej umowy, bez obowiązku wykazania spadku obrotów.
Ad. 2, 3, 4 Nie ma takiej możliwości.